اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن را برطرف سازم ؟

اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز

در رابطه با اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

اقدام پژوهی

گزارش اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی زود باوری و عدم تمرکز دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن را برطرف سازم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی پیرامون مقوله چگونه توانستم مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن را برطرف سازم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی  می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی  موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن

مشكلات تحصيلي کودکان بیش فعال

همانطوري كه مي‌دانيد موفقيت تحصيلي نيازمند عوامل گوناگوني است كه از جمله آن‌ها توانايي‌هايي شناختي سالم است اما اين كودكان دچار نواقص شناختي هستند و از طرف ديگر سه مشكل اصلي اين كودكان نيز آن‌ها را از پيشرفت تحصيلي باز مي‌دارد و نتيجتاً شكست تحصيلي عايد كودك مي‌شود. علاوه بر توانايي‌هاي شناختي سالم، عزت‌نفس و درك درست از توانايي‌هاي خود نيز براي موفقيت تحصيلي لازم هستند كه اين كودكان در نتيجه شكست‌هاي تحصيلي و طرد شدن از طرف همسالان و اطرافيان عزت‌نفس خود را از دست داده و بدين ترتيب دوباره يك چرخه معيوب و باطلي به وجود مي‌آيد كه كودك مبتلا به اختلال بيش‌فعالي/ كمبود توجه اسير آن شده و در انتظار شكست‌هاي پي‌درپي مي‌نشيند. بدين معنا كه از يك طرف شكست تحصيلي باعث كاهش عزت‌نفس و احساس كارآمدي اين افراد مي‌شود و اين نيز به نوبه خود رفتارهاي اجتنابي و شكست تحصيلي را به بار می آورد. رفتارهاي اجتنابي بدين معناست كه وقتي كودك به اين انتظار در خود مي‌رسد كه نمي‌تواند در كارهاي تحصيلي موفقيت كسب كند، هنگام رويارویی با تكاليف درسي و امتحانات، دچار اضطراب شده و از آن‌ها دوري مي‌كند

نكات مورد توجه براي والدين كودكان مبتلا به اختلال نقص توجه –بيش فعالي

پدر و مادر بودن كار سختي است و حتي گاهي اوقات خستگي آور و فرسوده كننده مي شود. كاملاً طبيعي است كه در مورد فرزندانمان نگران باشيم و هميشه آرزوي كاميابى براي آن ها داشته باشيم. دراينجا به نكاتي اشاره مي شود كه مي توانند درپرورش فرزند پر انرژي و پر شور و شرتان به شما كمك كنند.

۱- در خانه قوانين مشخص و روشني داشته باشيد.

كودكان بیش فعال در محيط ها و موقعيت هايي كه انتظارات روشن و ثابتي وجود دارد، عملكرد خوبي دارند. در مورد قوانين خانه خود با فرزندتان صحبت كنيد. عواقب و پيامدهاي هر رفتار را مشخص سازيد.

رفتارهاي مثبت را تشويق كنيد و در مورد تنبيه هاي مناسب در صورت بروز رفتارهاي ناهنجار و مشكل ساز باهم به توافق برسيد.

۲- خانه منظم داشته باشيد.

سر و سامان دادن به خانه، مرتب كردن اسباب ووسايل و مشخص كردن مكان مناسب هر وسيله مفيدو ياري رسان مي باشد. اسباب و وسايل اضافي را جمع و جور كنيد، آن ها را در انباري خانه قرار دهيد، كمدها و كشوها را تميز و منظم سازيد و براي وسايل مختلف مكان هاي اختصاصي در نظر بگيريد. دقيقاً مشخص كنيد كه هر وسيله بعد از استفاده بايد به جاي مناسب فرد برگردد.

۳- برنامه روزانه تهيه كنيد.

تمامي كودكان به داشتن برنامه روزانه بخوبي پاسخ مي دهند و در مورد كودكان بیش فعال اين مسئله حياتي مي باشد. داشتن برنامه روزانه به كودك كمك مي كند بداند قرار است در طول روز چه بكند و چه برنامه هايى پيش رو دارد.

۴- تلاش هاي كودك خود را تشويق كنيد.

گاهي اوقات انجام تكاليفي كه در نظر ما بسيار بسيار سخت و بیش فعال آسان هستند، براي كودكان خسته كننده مي باشند. تلاش و كوشش كودكان را بدون توجه به نتيجه آن ها پاداش دهيد. مثلاً ممكن است فرزند شما براي امتحان رياضي تلاش زيادي كند و خوب درس بخواند اما نمره خوبي نياورد. مهم اين است كه او را به خاطر تلاش و پيشرفت هاي جزئي كه دارد تشويق كنيد.

۵- نكات مثبت فرزندتان را فراموش نكنيد.

گاهي اوقات ما چنان درگير تغيير و حذف عادات و رفتارهاي ناپسند مي شويم كه فراموش مي كنيم رفتارهاي مثبت آن ها را تحسين و تشويق كنيم. اگر كودك شما بلافاصله بعد از بازگشت از مدرسه، لباس و لوازم خود را مرتب در جاي مناسب مي گذارد، به او بگوييد كه من اين رفتار تو را دوست دارم و تو كار خوبي انجام مي دهي.

۶- توانايي هاي فرزند خود را تقويت كنيد.

همه فرزندان استعدادهاي بي نظيري دارند. گاهي اوقات پيدا كردن آن ها از ميان خيل عظيم رفتارهاي نامناسب كار سختي به نظر مي رسد، اما بدانيد كه اين استعدادها بالاخره وجود دارند. اين توانايي ها و استعدادهاي ويژه را بشناسيد و موقعيت هايي فراهم كنيد كه كودك شما در انجام آن ها موفق و پيروز شود. اين كار باعث تقويت اعتمادبه نفس كودك شما مي شود.

۷- از سايرين كمك بگيريد.

شما تنها پدر و مادري نستيد كه كودكبیش فعال داريد. با ساير والدين درگير ارتباط برقرار كنيد يا از كمك هاي آموزشي يا حمايتي مراكزي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند، بهره بگيريد.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  برطرف کردن مشکل زودباوری ، عدم تمرکز و عصبانیت دانش آموز بیش فعالم محسن اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی

منابع

۱-قشلاقی،محمد_۱۳۷۱_مبانی تحقیقات تجربی_چاپ اول____انتشارات المپیک ورزش.

۲-قاسمی پویا،اقبال_۱۳۸۳_عملی پژهش درعمل_چاپ ششم__انتشارات پژوهشکده تعلیم وتربیت

۳-میلانی فر،بهروز_۱۳۸۴_روان شناسی کودکان ونوجوانان استثنایی_چاپ هشتم نشرقومس

۴-تبریزی،مصطفی_۱۳۸۰_درمان اختلالهای خواندن،تهران،انتشارات خلاق

۵-سیف نراقی_مریم ونادری_۱۳۷۹_نارسایهای ویژهدریادگیری،تهران،انتشارات مکیال

۶-احدی،حسن_۱۳۸۷_اختلالهای یادگیری(ازنظریه تاعمل)_تهران-نشرارسباران

۷-کاکاوند،محسن_۱۳۸۵_روان شناسی وآموزش کودکان استثنای_تهران_نشرروان

۸-سیف-علی اکبر_۱۳۸۷_رون شناسی پرورش نوین چاپ دوم_نشردوران

۹-کاپلدن،هارولد،ای،سادوک،بنجزهرا،جی(۱۳۷۷)،اختلالهای رفتاری وروانی دوران کودکی ونوجوانی_ترجمه زهرا الله قاضل_شیراز_انتشارات راهگشا

۱۰-امیرحسینی،خسرو_۱۳۸۴_مهارت پژوهشگری درآموزش(اقدام پژوهی)

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پایه ششم ابتدایی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1