اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند(تعطیلات نوروزی ) را بگیرم ؟

اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات

در رابطه با اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی مدیر مدرسه معضل تعطیلات دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند(تعطیلات نوروزی ) را بگیرم ؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱ صفحه

اقدام پژوهی مدیر مدرسه پیرامون مقوله چگونه توانستم جلوی معضل تعطیلات زود هنگام را در نیمه دوم اسفند(تعطیلات نوروزی ) را بگیرم ؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی مدیر مدرسه می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی مدیر مدرسه را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی مدیر مدرسه موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

دیباچه مطالب پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با کاهش معظل تعطیلات نوروزی

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی

راه حل های پیشنهادی

-گرفتن تعهد کتبی از دانش آموزان

-برگزاری آزمون های دروس عمومی و مهارتی در دو هفته آخر اسفند

-کنترل و نظارت ساعتی دانش آموزان در ایام آخر اسفند ماه

-اختصاص ۵ نمره انضباط خرداد ماه به دانش آموزان حاضر در این ایام

-همکاری خوب و ویژه همه عوامل اجرایی و دبیران

– ایجاد فرهنگ خوب و توجیه اینکه این تعطیلات به ضرر بیت المال و آموزش است.

-بازدید خوب مسئولین از مدارس در این ایام

-عدم معرفی دانش آموزانی که در این ایام غیبت داشته اند در امتحانات خراد ماه

-دادن کارت سبز روزانه در دو هفته پایان اسفند ماه و جمع آوری آنان بعد از عید نوروز و اهدای جوایز و نمره انضباط خوب به این دانش آموزان

-اطلاع رسانی به اولیاء درباره غیبت غیر موجه دانش آموزان

-عدم ثبت نام دانش آموزانی که غیبت داشته باشند در سال جدید

– برگزاری جلسه با اولیای دانش آموزان درباره عدم تعطیلی خود سرانه در دو هفته آخر سال

– استفاده از کارت های تقدیرات و تشکر از دانش آموزانی که تا پایان سال در کلاس شرکت میکنند

– شرکت منظم خود در هنرستان در دو هفته پایانی

– تشویق دانش آموزان با جملات زیبا

– تشویق دانش آموزان با جایزه و کارت و نمره

– تشویق دانش آموزان جهت شرکت در فعالیت های هنرستان تهیه گزارش از آن در روز های پایانی

– گزارش کتبی به اولیا در مورد حضور و غیاب دانش آموزان

– استفاده از روش های غیر مستقیم و جذا ب در علاقه مندی و جذب دانش آموزان پیش از تعطیلات نوروز

– – استفاده از نظریه های دانش آموزان و اولیا وهمکارن

– برخورد محبت آمیز با دانش آموزان و اهمیت دادن به نظرات آنها و پرهیز از زور و اجبار

– جذاب کردن محیط هنرستان

 راه حل های انتخابی و قابل اجرا

  • برگزاری جلسه با اولیا جهت توجیه وبالا بردن اطلاعات وآگاهی های لازم در مورد اهمیت موضوع
  • دادن تحقیق به دانش آموزان جهت بالا بردن آگاهی های دانش آموزان از آثار و پاداش های فعالیت های هنرستان
  • توجه به رویکرد الگویی و استفاده از تشویق های کلامی
  • استفاده از روش‌های غیر مستقیم و جذاب جهت رفع اشکال های دانش‌آموزان در زمینه ی نماز و اصلاح رفتار های نادرست آنها
  • استفاده از برگه‌هایي تحت عنوان تقدیر و تشکر از همکاران شرکت کننده در فعالیت های هنرستان توسط دانش آموزان

  گرد آوری شواهد دو

۱-        بعد از انجام هر فعالیت شاهد تغییر و تحول در روحیه دانش آموزان بودم.

۲-        دانش آموزان بدون گفتن ما و بدون استفاده از زور و ترساندن با علاقه ورغبت تا پایان سال در کلاس های هنرستان شرکت میکردند.

۳-         ارزشیابی از دانش آموزان به طور مستمر از لحاظ کمی و کیفی و احساس رضایت و خوشحالی از وضعیت پیش آمده انجام گرفت

۴-        اولیای دانش آموزان به صورت شفاهی و کتبی اعلام میکردند که از فرزندانشان راضی هستند و از این بابت احساس خوشحالی می کردند و تقدیر و تشکر میکردند.

۵-        از روش هایی که به کار میبردم دانش آموزان و اولیا و همکاران استقبال میکردند.و خیلی برای آنها جالب و نو بود.

۶-        آگاهی های دانش آموزان و اولیا در مورد اهمیت شرکت در کلاس ها تا پایان سال افزایش یافته بود.

۷-        دانش آموزان به خاطر جایزه و کارت در فعالیت های هنرستان شرکت نمیکردند چرا که عملا مشاهده کردم با حذف همه ی اینها و جایگزین کردن روشهای جذاب باز در فعالیت های هنرستان شر کت میکردند.

۸-        تعداد دانش آموزانی که تا پایان سال به هنرستان می آمدند و دست به تعطیلی زود هنگام نمی زدند به صد در صد رسیده بود.

۹-        همکاران به علت موفقیت در کارم تقدیر و تشکر می کردند.

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

کسب نتایج  پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله کاهش معظل تعطیلات نوروزی اقدام پژوهی مدیر مدرسه

منابع و مآخذ

۱-        باهنر، ناصر: آموزش مفاهیم همگام با روان شناسی رشد، تهران، شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی، (۱۳۸۷)

۳-        بهزادی چینجانی، زهرا: تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده، ماهنامه تربیت، سال شانزدهم، ص ص ۶۵-۶۳، (ویژه نامه تابستان ۱۳۸۰)

۴-        جمشیدی، نرگس: نقش والدین و مربیان در گرایش نوجوانان به مدرسه ، مجموعه مقالات هشتمین اجلاس سراسری   (ص ص ۸۴-۶۷)

۵-        خزائی، علیرضا: نقش دبیران در توسعه ی باورهای جامعه، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش دبیر، فرهنگ، توسعه، اداره کل آموزش و پرورش استان، (اردیبهشت ۱۳۸۰)

۶-        دیلمی، حسن، هزار و یک نکته درباره دانش آموز، تهران، امیر کبیر، (۱۳۷۸)

۷-        زهادت، عبدالمجید، تعلیم و تربیت دانش آموزان، چاپ اول، ص ۱۵۹، بی تا

۸-        ساکی، رضا: اقدام پژوهی راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، (۱۳۸۳)

برای دانلود اقدام پژوهی مدیر مدرسه و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

1 + 9 =