نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم کنترل خشم دانش آموزان هنرستان کارودانش دخترانه ( ۱۴-۱۶) سالگی افزایش دهم؟

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم

در رابطه با نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم به روش نوین امکان پذیر نیست.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم

حال اجرای یک نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی کنترل خشم دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم کنترل خشم دانش آموزان هنرستان کارودانش دخترانه ( ۱۴-۱۶) سالگی افزایش دهم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۰ صفحه

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه توانستم کنترل خشم دانش آموزان هنرستان کارودانش دخترانه ( ۱۴-۱۶) سالگی افزایش دهم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

دیباچه مطالب پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با افزایش کنترل خشم دانش آموزان

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان

اجرای راه حل ها :

اجرای راه حل های انتخابی که به طور کامل در اجرای راه حل ها توضیح داده شده اند به من کمک کردند برای بهتر شدن کارم جدولی که تهیه کرده بودم با کمک اولیاء هر ماه پر می شد و تحویل مدیر هنرستان داده می شد با همکاری مدیر مربوطه جداول را در پوشه ای قرار دادم در نتیجه ی کارم را گزارش دادم که خیلی مثمر ثمر واقع شد .

گردآوری شواهد ۲:

با توجه به طرح معضل و یافتن راهکارها پس از پرسش از دانش آموزان و همکاران و مشورت و همیاری دوستان و همكارانم عکس ها و اسنادی از دانش آموزان تهیه کردم که سیر تدریجی بهبود اوضاع کاملاً قابل دریافت بود  با اجرای مراحل انجام شده شادابی و نشاط و آرامش را در دانش آموزانم مشاهده کردم و خیلی خوشحال بودم که توانسته ام کار مفیدی انجام دهم طبق سفارش رهبر کبیر انقلاب با توجه به بند تحول بنیادین آموزش و پرورش که فرموده اند : محصولاتی که شما تحویل این ننظام می دهید باید در طراز جمهوری اسلامی باشد یا ویژگیهایی نظیر : مؤمن ، پرهیزکار ، متخلق به اخلاق اسلامی ، با نشاط ، خلاق ، خود باور و …. داشته باشند اگر این اتفاق بیفتد می شود .

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار:

براساس شواهد ۲ تأثیرات اقدامات انجام شده را بنا به دلایل زیر مثبت ارزیابی کردم:

گزارشی از کلاس هاي مذكور توسط مدیر محترم تهیه شد و تعیین اعتبار از طریق افراد زیر انجام گرفت:

۱- ارزیابی طرح توسط دانش آموزان      به وسیله پرسشنامه       ۲- توسط خودم

۳- توسط همکاران و هنر آموزان                    ۴- به وسیله کتاب ها

برای تحقق اهداف نظم و انضباط در مدارس باید با تکیه بر همه مطالب یاد شده، به دو موضوع مهم اصول انضباط و روش های آن توجه خاص داشت:

الف – اصول انضباط

اعمال و برقراری انضباط تابع اصول و قواعدی به شرح زیر است که بدون درک آن ها امکان موفقت در تغییر و اصلاح رفتار وجود ندارد:

۱- مبنای انضباط باید بر پایه دوستی دو طرفه هنر آموزین و شاگردان باشد.

۲- مسائل انضباط صرفاً به محیط هنرستان محدود نمی شود. دانش آموزان فقط چند ساعتی در هنرستان هستند و بقیه ساعات زندگی خود را در خانواده و محله می گذرانند. بنابراین، ریشه های آن را باید در جاهای دیگر نیز دید و برای حل آن نیز باید از آن ها کمک گرفت.

۳- انضباط نباید بر پایه تنبیه اعمال شود.

۴- کنترل فرد بر رفتار خود از ضروریات ارزش انسانی است و بنابراین، برای برقراری انضباط باید از خود دانش آموزان استفاده کرد و خودشان درباره ی رفتارشان و چگونگی تأمین انضباط تصمیم بگیرند.

۵- انضباط باید به عنوان یک امر ضروری برای زندگی جمعی در هنرستان به حساب آید و همه اعضای سازمان آموزشی مانند دانش آموزان، هنر آموزان، کارکنان، مدیران و حتی اولیاء آن را درک کنند.

۶- باید برای برقراری انضباط، مطالعات و امکانات لازم و آموزش آن پیش بینی شود.

۷- برای برقراری انضباط، دانش آموزان باید درک کنند که انضباط فقط مربوط به هنرستان و برای هنرستان نیست، بلکه آن پایه ای برای انضباط اجتماعی و رعایت مقررات و نظم جامعه و زندگی است.

۸- درک چراهای رفتاری و انضباطی مقدم بر رفتار ظاهری و رعایت انضباط است.

۹- از آن جا که انضباط مربوط به تمام زندگی است، توجه به نکات زیر ضروری است.

الف – نگاه به انضباط برای حفظ سلامتی و بهداشت فرد و اجتناب از عادت های بد،

ب- کوشش مستمر به سوی توسعه و بهسازی روانی و ذهنی،

ح- آزاد اندیش شدن و رعایت حدود آزادی ها و حقوق دیگران،

د- اجتناب از بدخواهی علیه هر کس

ه- آموزش و توسعه سعه صدر، دوستی و عدالت نسبت به دیگران.

۱۰- رعایت اصل اعتدال و عدالت در امور انضباطی بر اساس توان و تکلیف افراد.

ب- روش های برقراری انضباط

بر پایه مطالعات و گفتاری پیشین، روش های زیر برای برقراری انضباط پیشنهاد می شود:

۱- به کار گیری مشکل شناسی به عنوان پایه اصلی رهبری و مدیریت انضباط در سازمان آموزشی.

۲- تعیین اهداف، استانداردها، قوانین و مقررات روشن.

۳- روش ساختن و تفهیم انتظارات هنرستان از دانش آموزان و کارکنان.

۴- کوشش برای اعمال کوشش ها و فعالیت های هماهنگ بین مدیر، هنر آموزان، دانش آموزان و اولیاء.

۵- بالا بردن توانایی های هنر آموزان و مدیران در انگیزش، روش تدریس و روابط.

۶- بستر سازی و دادن مسئولیت برای خود کنترلی دانش آموزان در امور هنرستان.

۷- داشتن روابط حسنه با دانش آموزان – احترام به جای ترس.

۸- پیش بینی برنامه های متنوع ولی منظم و زمان مند بر اساس نیازهای دانش آموزان و اهداف تعلیم و تربیت و تلفیق آن ها.

۹- به کار گیری و دخالت دانش آموزان در امور برنامه ریزی و استقرار نظم و انضباط.

۱۰- ارتباط بین اولیاء و مربیان و توافق آن ها در مسائل تربیتی و روش ها.

۱۱- اعمال روش های درست تشویق و تنبیه.

۱۲- برنامه دار بودن و پیش بینی فعالیت ها.

راهكار ها

ذکر چند نکته برای اداره ی مناسب كلاس و هنرستان كه نقش مهمّی در نظم اجتماعی و بالا رفتن بازدهی آموزشی دارد به شرح زير می باشد :

۱- قوانينی را  كه برای اداره ی كلاس ضروری  به نظر مي رسد باید با عباراتی مشخص در ابتدای سال تحصيلی برای دانش آموزان بيان  كرد  و دانش آموزانيی كه از قوانين اطاعت  كنند و از مقرّرات كلاس سرپيچی نكنند را جهت تشويق در اردو های تدارك ديده  شركت  داد .

۲- در اوّل سال تحصيلی  جهت  اجرای مناسب  قوانين  واحد آموزشی هنرستان تعهّدنامه ی ثبت نام دانش آموزان را در چندين نوبت مراسم صبحگاهی قرائت و تعهّد اخلاقی از كلّيّه ی دانش آموزان گرفته شود .

۳- جهت اجرای نظم دركلاس ها و برای  همكاری با مدير آموزشگاه  برای هر كلاس يك مبصر – جانشين – مسئول غائبين و  يك نفر  به عنوان مسئول  انتظامات سالن  در  حين  خروج  از  كلاس  و  حياط  هنرستان  با  تأييد  دانش آموزان انتخاب می شوند .

۴- انتخاب دو نفر از دانش آموزان  تحت  عنوان  انتظامات جلوی  درب  ورودی سالن كه در زنگ های تفريح مشغول انجام وظيفه می باشند .

۵- انتخاب سه نفر از دانش آموزان  شورای دانش آموزی  هنرستان  تحت عنوان انتظامات درب ورودی حياط هنرستان در زنگ های تفريح جهت كنترل افراد متفرّقه و دانش آموزان .

۶- تهيّه ی پارچه ی سفيد بازوبند برای انتظامات حياط هنرستان  و درب  ورودی حياط هنرستان و درب سالن ورودی در زنگ های تفريح .

۷- تذكّر و قرارداد با دانش آموزان مبنی بر اين كه درحياط هنرستان رعايت حال دانش آموزان بيمار و ضعيف را بكنند و حتی احتمال بدهند كه در حين دويدن امكان دارد به يك دانش آموزی برخورد كنند كه عمل جراحی كرده و بر اثر برخورد آن ها به زمين بخورد و منجر به خسارت شود ،  در صورت بروز چنين حوادثی دانش آموز بی توجه مسئول پرداخت هزينه می باشد .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

کسب نتایج  پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله  افزایش کنترل خشم دانش آموزان نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع ومآخذ:

۱-میرزابیگی،علی،(۱۳۸۲)،نقش هنردرآموزش وپرورش وبهداشت روانی دانش آموزان،تهران، انتشارات هنرستان،چاپ چهارم.

۲-هاجری،ضیاءالدین،(۱۳۷۲)،آنچه یک هنر آموز بایدبداند،تهران،انتشارات راد،چاپ اول.

(کتاب مذکورترجمه می باشد ،امانام مؤلف درآن نوشته نشده است.)

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 1 = 1