اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف كنم؟

اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند

در رابطه با اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت ما قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند به روش نوین امکان پذیر نیست.

اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

اهداف اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.

هدف دیگر این سناریو اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

بهترین نمونه های اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند

حال اجرای یک نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد.

گزارش اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند

گروهی انجام ندادنِ کار، به معنی عدم استفاده از امکاناتی است که در اختیار داریم، کسانی که قابلیت قرارگرفتن در کنار ما و در یک گروه را دارند، با توانایی های مختلف خود، هر یک سرمایه بالقوه ای هستند که بی توجهی به آن ها عقلایی نیست. متخصصان امروز مي‌خواهند به ايجاد جهاني سالم و پويا كمك كنند، نه اينكه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار كار بفرستند.

ما واقعاً مي‌خواهيم فرصت‌هاي يادگيري را چنان فراهم كنيم كه دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهيخته و توانمند فردا شوند، مسلماً چنين شهرونداني كه خوب تربيت شده‌اند براي فرزندان خود دنياي بهتري مي‌سازند. كارفرمايان روشنفكر خواستار همكاراني هستند كه در زمينه كار، سازمان و مشكلات همه ‌جانبه بارقه‌اي از شور و هيجان داشته باشند؛ يعني اعضاي فعال تمام‌وقت در محيطي كيفي باشند. تعهد نسبت به بالا بردن كيفيت در آموزش و پرورش مستلزم مشاركت‌هاي فعال و مستمر در جهت بهبود آنچه به كار مي‌بريم، مي‌باشد.

نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه اقدام پژوهی معاون آموزشی رفتار ناپسند دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف كنم؟ با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۱۷ صفحه

اقدام پژوهی معاون آموزشی پیرامون مقوله چگونه مي توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف كنم؟ نمونه ای کامل و بی نظیر در سایت تجارب برتر تربیتی

تیم تدوین تجارب برتر تربیتی یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی معاون آموزشی می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود.در این رابطه هم اقدام پژوهی معاون آموزشی را تایید ومبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالبی که در اقدام پژوهی معاون آموزشی موجوداست عبارت است از :

اقدام پژوهی پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

دیباچه مطالب پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

چکیده و مقدمه موضوع پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

جمع آوری داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای نوین موقتی در رابطه با برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

ارائه راه حل ها وراهکارهای جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله  برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم

تجزيه وتحليل داده ها

پس  از بررسي اطلاعات بدست آمده از ديگر همكاران  و مصاحبه با مادر دانش آموز  ومشاهداتي كه خودم داشتم  و تجزيه وتحليل كردن آنها وباتوجه به يافته هاي علمي كه به دست آمده  به اين يافته ها رسيدم كه هر رفتاري علتي دارد  كه باعث بروز يك رفتار خاص در فر د ميگردد  كه با برطرف كردن آن علت  رفتار نيز اصلاح خواهد شد در این مرحله سعی شد ه از روش شش پرسش استفاده شود تا علت آن شناخته شده برطر ف گردد.

۱-چرا اواز الفاظ ركيك استفاده ميكند ؟ چون با اين روش  بيشتر  به خواسته هاي خود ميرسد  وخيلي مواقع پدر ومادر  ودوستان در مقابل او كوتاه مي آیند.

چگونه اين رفتار روي ميدهد؟ اين رفتار  به صورت داد وفريا د وفحش ونا سزا به پدر ومادر طر ف مقابل روي مي دهد.

۳-چه موقع اين  رفتار روي مي دهد؟اين رفتار را بيشتر در مواقعي كه فرد در گروه قرار مي گيرد و ويا خواسته اش بر آورده نمي شود مي توان مشاهده كرد.

۴-چه كسي در گير اين  مسئله است؟ دانش آموز كلاس سوم بنام  باربد  ومن  معاون كه بد نبال راه حل هستم

۵- مسئله عمده در اين  فعاليت چه چيزي است؟ در اين مسئله برطرف كردن اين رفتار نامتعار از دانش آموز مورد  نظر مي باشد.

۶- كجا  اين رفتار  بيشتر بروز مي كند ؟ اين رفتار بيشتر در مدرسه ودر كلاس در جمع ديگر  بچه ها اتفاق مي افتد.

انتخاب راه حل يا راه حل هاي  موقتي

براي درمان  اين مشكل ابتدا بايد  چگونگي بر خورد با اين دانش آموزان را بشناسيم با معلمان و اوليا ء  او صحبت كنيم  واز آنان كمك بگيريم  من با يكي از همكاران مشاور صبت كردم و او براي برطرف كردن اين مشكل چند راه حل  پيشنهاد كرد او بيان داشت   راه حل هاي او را با  والدين دانش اموز  وديگر همكاران درميان بگذارم واز آنان  كمك بگيرم   من مادر دانش آموز را به مدرسه دعوت كردم   اونيزبسيار علاقه مند بود  كه بتواند  فرزندش اين رفتار را ترك كند مادر  قول داد كه با ما همكاري كند  واين راه حل ها پيشنهاد شد  .

در غياب پدرش مسئوليت  بيشتري به او بدهد

ارتباط با دوستانش كه  رفتار مناسبي ندارن محدود شود

به خواسته هاي منطقي اش تا حد امكان پاسخ دهد

باملايمت بااو رفتار كند

شرايط سني اش را در نظر بگيرد .

– اورا در يك كلاس ورزشي  مورد علاقه اش ثبت نام كند

–  رفتار هاي خوبش را مورد تشويق قرار دهند

-از تحقير و سر زنش كردنش  پر هيز كنند

– از تنبيه كردنش خودداري كنند

-ديدن فيلم  وباز هاي رايانه اي خشن را برايش محدود كنند

– من به اتفاق مدير مدرسه  ودو نفر ديگر از همكاران بنا شد كه در كلاس نيز اين موارد را بكار بنديم

– مسئوليت بيشتري در كلاس به او داده شود

– اورا به عنوان سر گروه قرار دهند

– گروهش را تغيير دهند

جايش را در كلاس  تغيير دهند

كمترين  فعا ليتش را درگروه  تمجيد كنند

چند نمره از نمره عملي  فرد را درگروه برآن قراردهند كه افراد درگروه به هم احترام بگذارند

اعتبار بخشي راه حل

پس از  درميان گذاشتن راه حل  پيشنهادي  با چند تن از همكاران  ومدير مدرسه و معاون پرورشی وهمچنين تشكيل شوراي دبيران واستفاده كردن از نظرات و تجربيات  انان وبحث   درمور د اجراء اين راه حل ها و تاييد  همكاران به نظر رسيد كه  اين روش ها مي تواند تا حدود نسبتا زياد موثر واقع شوداما بهترين راه حل اين پيشنهاد شد

–  كه ارتباط او با دوستانش كه رفتار مناسبي ندارند محدود شود

– مسئوليت بيشتري  به او داده شود –  جايش در كلاس تغيير كند

–  اور ا به عنوان سر گروه قرار دهند

نحوه اجراء

در مرحله اول موافقت  همكاران و والدین او را برای کمک به فرزندشان جلب کردم ، جاي اور ا در كلاس تغيير دادم   گروهش را تغيير دادم واورا به عنوان  سر گروه  معرفي كردم    برايشان  توضيح دادم كه نمره عملي هريك از اعضاي گروه به رضايت ديگر افراد گروه بستگي دارد ضمنا از والدين او خواستم  هر گونه  رفتار مثبت اورا به من گزارش دهند  تا اورا در جمع مورد تشويق  قرار دهم . دركلاس در موقعيت هاي مختلف  احاديثي از معصومين در مورد بد دهني  وفحش ناسزا گفتن   واثرات منفي آن در زندگي بيان كردم واز همكاران  خواستم درصورت تكرار  رفتار ناپسند از او او را از كلاس اخراج ويا تنبيه نكنند . اورا مسئول انضباط كلاس  قرار دادم  .

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی 

کسب نتایج  پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله برطرف کردن رفتار ناپسند دانش آموزم اقدام پژوهی معاون آموزشی

منابع

  1. فر هنگ شميم (امير كبير سابق ) تاليف علي اصغر شميم
  2. كتاب رفتار هاي بهنجار ونابهنجار تاليف دكتر شكوهي نوابي نژاد
  3. جزوه طراحي مسائل آموزشي استاد غفاريان

برای دانلود اقدام پژوهی معاون آموزشی و دریافت آن از لینک خرید استفاده نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

+ 32 = 38